Medlemsmöte för unga spelare på BjGK

Inbjudan till medlemsmöte för unga spelare på Björkhagens Golfklubb

Söndag 1 september klockan 14:30

Välkommen du som är ung medlem i Björkhagens Golfklubb eller så är du vårdnadshavare till en medlem som är under 18 år.

Vi börjar på rangen där ungdomarna får visa sina vårdnadshavare vad de kan och där vårdnadshavare får prova att själva slå några bollar. Innan vi går in i klubbhuset för ett informations- och frågemöte genomför vi en ”Treknack”som är en puttövning och tävling. Alla deltar, oavsett förkunskaper. Ni som har tar med en putter och en märkt boll.

Syftet med mötet är att vi vill fråga er, klubbens medlemmar, hur vi kan förbättra vår verksamhet för juniorer och hur vi kan få fler att delta i vår organiserade träning och få fler att tävla i golfförbundets olika ungdomstävlingar.

Vi har en ungdomsverksamhet där några har tävlat och tränat tillsammans men vi kan bli flera. Ungdomsträningen kommer att fortsätta i vinter på Nacka Indoor golf. Till nästa år hoppas vi få med några tjejer. Om så sker kan klubben anmäla ett eller flera mixadelag för seriespel för ungdomar.

Vi har många nya golfspelare på banan och var femte medlem är under 18 år. Vi kommer därför att prata om säkert spel och hur man rör sig på banan för att spelet ska flyta och att en runda ska vara spelad på rimlig tid.

Vi ses på rangen söndag 1 september klockan 14.30
. Anmäl gärna via formuläret men om du bestämmer dig i sista stund så är du ändå välkommen spontant.

Micke Madenteg, styrelsens ordförande
/2024-08-22